Minder Boos

12-18

Ben je tussen de 12 en 15 jaar en word je snel boos? In de training Minder Boos leer je om minder snel boos te worden, of op een ander manier om te gaan met je boosheid waardoor je iet in lastige situaties terecht komt. Door minder snel boos te worden of anders boos te worden kan je eerder problemen oplossen. Bijvoorbeeld problemen met anderen, op school of thuis.

Je kunt direct beginnen

Meld je direct aan

Wat is Minder Boos?

Minder Boos is een training voor als je wilt leren rustig te reageren als je bijvoorbeeld wordt uitgedaagd of als je gefrustreerd bent. Als iets anders gaat dan hoe je zou willen. De training helpt je als je wilt leren hoe je problemen op kan lossen zonder schelden of ruzie maken, zodat je minder vaak de schuld ergens van krijgt en minder vaak straf krijgt. De training leert je hoe je om kan gaan met lastige situaties.

Waarom is Minder Boos belangrijk?

Je hele leven kom je mensen en situaties tegen die je boos maken. Hoe fijn is het dan om nu al te leren hoe je hier mee om kan gaan op een rustige manier. Als je rustig leert te blijven kan je je beter concentreren op school en wordt het thuis en op school gezelliger. Je wordt ook minder snel boos of verdrietig en je krijgt minder snel psychische problemen.

Wat doen we bij Minder Boos?

In Minder boos leer je in een groepje:

  • om niet meteen boos te worden bij een lastige gebeurtenis
  • wat jouw manier is van boos worden en of dit wel handig is
  • hoe je weer rustig wordt als je eigenlijk wilt gaan slaan
  • hoe je voelt wanneer er een boze bui aankomt. En wat je dan kan doen.

Dit doen we met spelletjes en opdrachten zoals toneelspelen. Jouw ouders en leerkracht, of jongerenwerk, worden ook betrokken bij de training.

  • filter_5

    Aantal bijeenkomsten

    Er zijn 8 bijeenkomsten.

  • euro_symbol

    Kosten

    Deze training is gratis

  • warning

    Let op

    Deze training wordt op school aangeboden. Mail ons voor meer informatie.

Aanmelden voor de cursus "Minder Boos"

Cursus formulier

Section

Section